søndag 27. februar 2011

Smart påkledning

Jeg har lenge lurt på hvorfor noen tar bodyen på utsiden av strømpebuksa til barna. For meg har det vært like naturlig som om jeg skulle tatt underbuksa over buksa. Jeg så ingen annen råd enn å spørre noen hvorfor de gjorde det sånn. Og svaret var jo ganske så praktisk (og estetisk). Det er nemlig for å slippe å ha strømpebuksekanten stikkende opp over bukselinningen. Den strømpebuksekanten som stikker opp har irritert meg til tider. I dag gikk dermed snuppa vår med bodyen på utsiden av strømpebuksa, som en annen bakvendtlandunge, eller turner fra 80-tallet. Men uten synlig strømpebukse altså. Jeg er da ikke snauere enn at jeg kan snu om og innrømme en god idé når jeg ser den (selv om jeg allerede har erfart at det er upraktisk når man skal sjekke bleia, og tett nese gjør at luktesansen ikke er helt til å stole på).

Madonna er visst også tilhenger av å ha bodyen
over strømpebuksa. Er det strømpebuksekanten som
har plaget henne også, tro? :)

2 kommentarer: