lørdag 26. mars 2011

Identitetskrise

Jeg tror at jeg, eller rettere sagt bloggen min, har vært gjennom en liten identitetskrise. Det har vært mye fokus på kåringer av de mest populære bloggene i det siste, med diskusjoner om hvorhvidt de ulike bloggene har noen "mening". Hva er en kvalitetsblogg? Antall lesere, antall innlegg per dag, antall kommentarer på innleggene. Rosablogger, mammablogger, design,- mat og temablogger.

Antakeligvis har jeg blitt litt påvirket av dette, og jeg har prøvd å finne meg selv - eller prøvd å finne mitt blogg-selv. Hva er meningen med bloggen min? Hva vil jeg fortelle? Hva kan jeg bidra med i den store, vide bloggverdenen? I min søken på Den Store Meningen, mistet jeg rett og slett bloggelysten.

Herved kan jeg lettet meddele: Nå er den store jakten over, og jeg har endelig funnet mitt blogg-selv: Bloggen min har ingen større mening, jeg skal ikke bidra med noe spesielt, og jeg har ikke noe spesielt jeg vil fortelle. Det som opptar meg er det som skjer i livet mitt: Emilie, matlaging, studiene, familielivet, hendelsene, dagene... Det er det som er bloggen min, verken mer eller mindre. Så overlater jeg heller til de viktige bloggerne å skrive om de viktige tingene.

Jeg ønsker altså hjertelig velkommen til min blogg - så godt som blottet for røde tråder og store meninger. Enjoy. :)

Den røde tråden i mitt liv - min lille Lykke.

2 kommentarer:

  1. Vel tenkt og vel talt Tonje.

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, Kay. Nå ser jeg fram til å fortsette min fullstendig meningsløse blogging med ny giv.

    SvarSlett