tirsdag 25. mai 2010

Ikke bare barnemat...

Det er ikke bare barnemat å lage barnemat, skal jeg si dere. Nå har jeg prøvd i ukesvis å lage mat fra bunnen av til lille Emilie, og det har vært en mer eller mindre utakknemlig jobb, i grunn. Grønnsaker har hun etter hvert fått smaken på, og den hjemmelagde grøten min også. Men kjøtt eller fisk? Nei, hun har brekt seg og til og med begynt å gråte, når jeg har prøvd å gi henne det. Til nå har hun mao. vært vegetarianer.

Derfor var mammans og "kokkens" glede stor da lykketrollet for første gang spiste en hel porsjon middag, med kjøtt og det hele. Det var kylling, pasta og grønnsaker som gikk ned på høykant i dag.

Da er det lettere med pappaen hennes, gitt. Hvis uttrykket "veien til mannens hjerte, går gjennom magen" har noe for seg, så er kanskje han et godt eksempel på det. Og så morsomt som det er å lage mat og stelle og styre når det blir så godt mottatt.

Nå er det bare å håpe at tullas skepsis snur og at hun, med litt mer øving, blir glad i gode og spennende smaker, hun også.




Her spiser Emilie grøt for aller første gang, 6 mnd gammel.

1 kommentar:

  1. Tuff blogg tante! :D, Gleder meg til å lese mer ;D.
    Haha, hun så ikke veldig begeistra ut for grøten på bildet. leeer.
    - Ida :)

    SvarSlett