lørdag 2. april 2011

Spekekveld

I dag har vi hatt stor rengjøringsdag. Ettersom jeg ikke er i form for tiden, måtte jeg ta det litt med ro. Men kjæresten har svinset rundt med vaskekosten, og vi har ryddet, vasket, skiftet på senger og lagt på nye vårduker som mamma har spandert på meg.

I kveld hadde vi altså gjort oss fortjent til noe skikkelig godt, og skikkelig lettvint - skikkelig godtvint, altså: Spekemat med eggerøre, asparges, brie og urtedressing! Og jeg må bare si: av alt det gode som finnes av mat her i verden, er fenalår noe av det aller, aller beste. Denne gangen prøvde vi oss på noe som var helt nytt for oss: hvitvin til spekematen - anbefalt av aperitif.no. O herlige spekekveld.

Duket for lørdagskos
Spekemathvitvin - overraskende smak, overraskende
god, overraskende gul.
Etter at gribbene har forsynt seg ser det slik ut...

2 kommentarer:

  1. Fenalår er så jævlig gødt at jeg blir sinnamettlykkelig. Når så en hvitvin, som egentlig er en rargjæret tørr ølvin, dvs. først lagret og så tappet så den gjærer litt mer i flasken, soom gjør at smaken blir en blanding av øl og vin. Du er flink frøken, om litt fru:)

    SvarSlett