lørdag 9. april 2011

Vår i lufta

Det har vært en herlig vårdag. Sol, fuglesang og herlig varme.

Alle vinduene i 1. etasje er vasket - og det er mange vinduer, altså (særlig for meg som ikke er særlig glad i å vaske, og spesielt ikke vinduer). I stua har vi fire store doble vinduer. Det vil si at hvert vindu egentlig består av to vinduer. Jeg har altså ikke vasket bare fire, men åtte stuevinduer og ett kjøkkenvindu (av den mer praktiske enkle vendes-helt-rundt-typen, så det teller bare som 1 vindu).

Etter dagens flinkis-gjøremål, gikk Emilie og jeg tur i det fine været. Emilie lar seg imponere av de vanligste ting: en passerende hund, et løv som blåser og en moped som kjører forbi. Det er nok deilig å slippe de store, tunge vinterklærne. I dag hadde hun nye joggesko på, og gikk tur helt til blokka til oldemor og oldefar selv. Det tok sin tid, for hun måtte jo stoppe og se på alt, men det var en veldig koselig tur. 

Dagen ble avsluttet med heftig gladdans og jublende sang til "Absolute Rock volume 1". Nå er det stille vårkveld i stua, fortsatt lyst og fint ute, og mulig å se ut av de rene vinduene. Ha en fin lørdagskveld.

April 
(tekst: Alf Prøysen)

Den siste snøen som fins i skaret,
den tiner jeg, for jeg er April.
Jeg gir deg blåveis i bekkefaret
og regn og solskinn og mere til.

Ut på tur i deilig vårluft. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar