mandag 20. desember 2010

Fryden fortsetter

Juleferien er godt i gang. Vi (les: jeg, med litt "hjelp" fra Emilie) har kost oss med å skrive julekort, pynte til jul og pakke inn gaver. Nå er huset rødt og koselig, med nisser og stearinlys og juletreet er klart til pynting i morgen.

Emilie har ikke hatt noen kalender i år, fordi hun er så liten at hun ikke forstår noe av det likevel. Neste år skal hun selvfølgelig få adventskalender. I stedet for den "tradisjonelle" kalenderen med nye ting hvert år hver dag, har vi bestemt oss for en nisselandsbykalender. På den måte blir det en hyggelig tradisjon, hvor hun får sette på plass én ting i landsbyen hver dag fram mot jul. Gleden var derfor stor da jeg fant et sett med søte nisser, julehus og trær i House of Design (en kjempekoselig interiørbutikk her i byen), til halv pris bare fordi det var fra i fjor. Settet var på 14 deler, så da mangler bare 10 deler for å ha et fullt adventskalender-sett. Forhåpentligvis blir det en hyggelig tradisjon, uten å koste skjorta hvert eneste år, og uten å "fyre oppunder" en allerede kjøpegal juletid. Det er jo mulig at noen av gavene kan være "vanlige" gaver, men vi har jo god tid på å finne ut av hvordan vi skal gjøre det. Tanken er nå i hvert fall god. :)

I dag er det mandag, og bare 4 dager igjen til julaften. Jeg tror at jeg gleder meg for Emilie også i år, for her telles det ned med tidenes juleglede. I dag så vi på gode, gamle Reisen til Julestjernen med Hanne Krogh. Det var et koselig gjensyn fra jeg selv var liten.





God jul til alle kjente og kjære, fjerne og nære.

4 kommentarer:

  1. Så supersmart! Tror jeg må adoptere den til Sunniva:)
    Vi gleder oss til besøk i dag!

    klem M

    SvarSlett
  2. Ja, den må gjerne adopteres. :)
    Veldig koselig å være på besøk. Vi bør bli flinkere og gjøre det oftere.

    Klem

    SvarSlett
  3. God idé, den julekalenderen! I år fikk barna hvert sitt lile juletre i tre, til å ha på kommoden på rommet. Hver dag fikk de en juletrepynteting til å henge i treet (alt kjøpt på Søstrene Grene)Så på julaften hadde de hvert sitt flotte, nypyntede tre. Syntes dette også var en god ide, og barna syntes det var kjempegøy:-)

    SvarSlett
  4. Ahh, ja det var også en kjempegod idé, Marte. Koselig. :)

    SvarSlett