lørdag 22. januar 2011

Nye barnehageerfaringer

Tiden går så fort. Nå er vi godt over halvveis i januar, og Emilie er godt i gang i ny barnehage. Etter en dårlig start i den første barnehagen, var vi veldig spente på hvordan det ville bli å begynne i ny barnehage. Det har gått så fint. Det er en helt ny hverdag å kunne levere jenta vår i barnehagen, og gå derfra med en god følelse.

Vi har blitt tatt oss så godt imot, til og med av barna. De "store" jentene tar seg av Emilie, koser med henne, tar henne i hånda og viser henne rundt. De som jobber der er så hyggelige, imøtekommende og virker veldig flinke. Vi blir tatt godt imot om morgenene når vi leverer henne, og når vi henter henne på ettermiddagen. De voksne tar seg tid til å sitte ned litt med oss, prate med oss og med Emilie. Selv om Emilie gråter litt når vi går, vet jeg at det går over før vi har gått ut døra. Noen ganger står hun i vinduet sammen med en av de som jobber der. Da blir jeg rørt langt, langt inn i mammahjertet mitt. Enda mer rørt blir jeg selvfølgelig når jeg henter en syngende, glad unge på ettermiddagen, som blir så glad for å se meg også.

Matprofilen, mottakelsen, opplegget, de ansatte og selve barnehagen med uteplassen (hvis det bare kan bli litt vær å leke ute i snart) virker veldig bra. Vi er i det hele tatt kjempefornøyde så langt. Ja, tenk dere: selv jeg er fornøyd. Etter at jeg hadde levert gullet en morgen denne uka, satt jeg på skolen på en forelesning og kjente at jeg følte meg helt trygg. SÅNN skal det føles å levere barnet sitt i barnehagen.

Mens vi venter på vår og ordentlig hvitveis, koser vi oss med en trygg hverdag på Emilies avdeling "Hvitveisen".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar