fredag 31. juli 2015

Fokusområder og målsetting

Det sies at alle dager kun har 24 timer. Men det stemmer rett og slett ikke. Noen dager må rett og slett ha flere timer, eller kanskje lenger timer, enn andre. I dag har vært en slik dag, og jeg elsker det. Jeg er så mye mer fornøyd med dagene og med meg selv når jeg føler at jeg har fått gjort mer enn vanlig.

I dag har jeg lagd havregrøt til frokost og spist lang, koselig frokost med Emilie, jobbet med regnskapsjobben fra "hyttekontoret", og bestilt Mary Kay-varer til hverdagen begynner med hudpleie- og makeupkurs til uka. Jeg har hatt hobbyverksted med Emilie, stekt pannekaker til lunsj, vært på lekeplassen og gått tur med Lago, vært på hyggelig kaffebesøk hos en venninne på campingplassen, laget deilig lammegryte til middag og fått jobbet masse med forberedelser til helvetesuka. Og alt sammen uten å føle stress en eneste gang. 

Jeg tror det handler veldig mye om at jeg har hatt FOKUS på det jeg driver med der og da hele tiden, i stedet for å gjøre litt av alt på en gang, og dermed ikke få gjort noe helt ferdig. Dette er en av de tingene jeg skal ha fokus på i helvetesuka: tilstedeværelse i det jeg holder på med, enten det er jobb, egentid eller Emilie-tid. Jeg føler allerede at jeg har lært masse, og gleder meg til ukene som kommer. Jeg må innrømme at jeg får noen aha-opplevelser mens jeg sitter og jobber med planene for helvetesuka mi.

I kveld har jeg blant annet jobbet en del med å få saker og ting i perspektiv, for å finne ut hva som er viktig for meg, jobbe med mål og strategier. En del av det foreløpige resultatet skal jeg dele med dere her - disse vil jeg sikkert gjøre endringer og justeringer på flere ganger underveis i planleggingsukene. Jeg tar det ikke i detalj her, for detaljene er ikke så interessante for andre enn meg selv, tror jeg. 

HVILKE OMRÅDER SKAL JEG HA SPESIELT FOKUS PÅ I HELVETESUKA MI?
- Mary Kay-businessen: kundeoppfølging, konsulentoppfølging og regnskap/kontorarbeid.
- Trening/kosthold/helse: dette er i utgangspunktet en del av de generelle "reglene" for helvetesuka. Det skal blant annet trenes hver dag, spises sunt, og ikke spise godteri. Ettersom dette med trening og helse er et av mine fokusområder denne uka, skal jeg legge ekstra mye vekt på dette.
- Hus og hjem: daglig husarbeid, klesvask, Emilie-tid og matlaging.

MITT HOVEDMÅL FOR HELVETESUKA:
Å komme ajour på de viktigste fokusområdene ovenfor.

STRATEGI/HVORDAN SKAL JEG OPPNÅ MÅLET MITT:
- Kundeoppfølging t.o.m. i dag.
- Få lagt inn riktige tall og inngående balanser i nytt regnskapsprogram.
- Bli ferdig med kontor og MaryKay-stue (oppussing, opprydding og system)
- Konsulent/teamoppfølging: aktive, inaktive og tidligere.
- Rydde i kundekartotek og kundesystem (i sammenheng med kundeoppfølging)
- Rydde i skap og boder, få unna klesvask (NB! høstklær, ull, yttertøy). Få lagt ut for salg saker som skal bort. Gi bort eller kaste det som ikke kan selges.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar