torsdag 6. august 2015

To do-liste

Selv om det har vært stille på bloggen i noen dager har jeg ikke gitt opp prosjektet mitt, altså. De siste dagene har det vært en del andre aktiviteter, men jeg har også jobbet med planlegging av helvetesuka mi. Har blant annet hatt fokus på å planlegge trening og kosthold i helvetesuka (og da blir det automatisk sunnere og bedre mat i planleggingsfasen også). Jeg har også jobbet med min lange to do-liste. Alle små og store ting som skal gjøres. Mange av dem er saker som har hengt over meg lenge, men som jeg aldri har fått gjort likevel. To do-listen skal så overføres til kalenderen min. Slik slipper den å være en stressfaktor inni meg. Jeg har fått alle tingene fra to do-listen inn i kalenderen, og de har fått et tidspunkt de skal gjøres. HERLIG!

Dette skal så bli noe jeg gjør hver dag, bare i litt mindre format, selvsagt, når dette blir en daglig rutine. Hver gang jeg kommer på noe som må gjøres, eller det dukker opp noe jeg ikke får gjort noe med akkurat da, skal jeg skrive det opp på to do-listen. På kvelden overfører jeg så to do-listen fra den dagen til kalenderen. Dermed kan listen tømmes. 

Er man mindre stresset i hodet, får man gjort mye mer, og det blir lettere å være til stede der man er og fokusere på det man holder på med. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar