mandag 21. juni 2010

Farvel, fobi - velkommen ferie


Det har vært noen fine dager siden sist. Fredag var det duket for jentekveld med godjentene mine, Stine og Merete. Det gikk i strawberry daiquiries, hvit vin og baileys i kjellerstua, mens skravla gikk som den gjør i så godt selskap. Takk for en herlig kveld, jenter. Det må gjentas.

På søndag tok Emilie og jeg en heldags hos mamma og pappa, med både frokost, kaffe og grillmiddag i sola på terrassen. Kristian jobbet ettermiddagen, så han gikk glipp av grillingen, men rakk å få seg en kopp kaffe og is før han dro på jobb han også. Frokosten fikk han heller ikke med seg, for da var han fremdeles langt inne i drømmeland.

Og tenk: i morgen er den store dagen her. Tidlig på formiddagen setter vi kurs mot Sandefjord, hvor "mr. Mirakel" venter på å få knipse to ganger foran øynene mine, rope noen magiske ord og fjerne vepseskrekken en gang for alle. Jeg regner vel ikke med at det er helt sånn det foregår, men jeg må si jeg er veldig spent, og gleder meg enormt til å se resultatet. Jeg er spent på hvordan behandlingen foregår også. Har jo aldri vært borti noe sånt før, så jeg må innrømme at jeg fremdeles ser for meg litt sånn "donald-hypnose" med spriraløyne og det hele. Kanskje han feilbehandler meg, og jeg kommer hoppende ut etter timen og tror jeg er en frosk. :p

Jeg gleder meg stort til å kunne nyte sommeren og ferien, uten å få nervesammenbrudd bare ved tanken på en veps. Kanskje er dette siste dag som vettskremt, innesittende sommerelsker.

Farvel fobi, velkommen fine ferien!


Her er det nesten på sin plass å fortelle at jeg egentlig forsøkte å legge ut et bilde av en veps. Ved siden av skulle jeg skrive at "etter i morgen blir jeg kanskje ikke redd for å se på dette bildet mer". Men jeg klarer ikke en gang å legge ut bildet. Jeg fikk frysninger og skvatt til når bildet dukket opp på skjermen min, og måtte halvpanisk fjerne det igjen. Derfor en stor, rød X i stedet. Den lar jeg meg ikke skremme av. Kanskje klarer jeg å legge det ut neste gang jeg blogger.

1 kommentar:

  1. Masse lykke til. Håper virkelig dette funker for deg søs. Gleder meg til kaffe ute sammen med deg, og at vi kan avslutte en samtale uten at dumme vepser forstyrrer oss. ;)
    *Klem*

    SvarSlett