søndag 13. juni 2010

Glad og stolt

I helgen har det vært 80-årslag for farmor, Emilies oldemor. Selskapet var i Søilegaarden i Halden, og var veldig hyggelig. Aldersspennet var stort, for å si det sånn, med Emilie på 8,5 mnd som minstemann, og eldstemann på unevnelige antall år. Jeg var veldig spent på hvordan det ville gå med Emilie og så stort selskap (jeg tror det var et sted mellom 40-50 gjester), og det gikk kjempeflott. "Oldemor" var litt skummel med hatt, men ellers gikk alt som en drøm. Emilie koste seg, så på alle menneskene, spiste, lo og jublet seg gjennom 3 laaaaange retter, inkl. massevis av taler, sanger og enda noen flere taler. Omtrent 2,5 time tok hele middagen, og gullet var like blid hele veien, enda hun nok ble både trøtt og veldig mett etter hvert. Det er vel ikke rart mammaen ble "litt" stolt når så godt som alle gjestene kom bort og skrøt av henne etter middagen. "Det må være den mest fantastiske ungen jeg har sett," var det en som sa. Og jeg er selvfølgelig så enig - og jeg er helt objektiv, ikke sant?

At stadig fler sier at hun ligner på meg, synes jeg også er veldig hyggelig, etter 8 måneder hvor jeg bare har hørt hvor lik hun er pappaen sin. Det er nok ikke fullt så morsomt for han som det er for meg, vil jeg tro.

Emilie hadde på seg den søte kjolen som hun fikk i navnefestgave av snille Nina-snupp (min venninne). Selv hadde jeg på meg mammas omsydde brudekjole. Da må jeg jo fortelle at mamma giftet seg på 70-tallet hos sorenskriveren, og var ingen tradisjonell "hvit brud", så jeg så ikke ut som at jeg skulle gifte meg altså. Jeg skal høre om noen fikk knipset et bilde, så skal jeg legge ut bilde av den fine kjolen.

I dag var det kakeresteselskap hos mamma og pappa. Så det har vært nok en "familiehelg", og det synes jeg jo er veldig koselig. Neste helg, derimot, skal jeg ut med jentene, Stine og Merete - for første gang etter at jeg ble gravid. Det blir spennende og morsomt, og jammen er det vel på tide også.




Det smakte veldig godt med mat. Her er det onkel Thor som mater Emilie, så jeg skulle rekke å spise litt også. :)








Det var fint med litt avveksling på fanget til onkel Thor mens vi ventet på desserten. Onkel Thor og Emilie var veldig "kompiser" i selskapet. 










Pappa underholdt med sang

3 kommentarer:

  1. Så søt blogg du har, Tonje:-) Gleder meg til å lese mer.

    SvarSlett
  2. Tusen takk, så hyggelig, Marita. Nå har jeg vært inne og snoket litt i bloggen din også. Legger den til i følgelista mi jeg. :)

    SvarSlett
  3. Fine bilder <3 og flott fortalt.
    Emilie var utrolig tålmodig, helt klart.

    SvarSlett