mandag 7. juni 2010

Sommer, glede og bzz-ende tanker

Nå er det endelig sommer, dere. Det er varmt og godt, sola skinner, trærne er grønne og sommerkjolene er funnet fram fra bakerst i skapet. Lufta dufter av grillede koteletter (akkurat det er ikke vår fortjeneste, for her står grillen fremdeles urørt og umontert i esken sin i boden), og måkene skriker som besatt. Her i Halden blir jo folk til og med angrepet av mannevonde måker - midt i byen, midt på høylys dag.

Innimellom all denne sommergleden, sitter jeg nå inne i stua, med terrassedøra trygt lukket igjen. Det er jo vepser der ute, folkens. Humler også. Det er best å passe godt på, så de holder seg utendørs. Men jeg har sommerkjole på, og jeg har vært ute og nytt sommersola hver eneste dag den siste uka, selv om det sier "bzzz" både her og der. Dessuten har jeg fremdeles litt rester etter sydenfargen fra tidligere i våres. Så det er både sommerstemning og sommerglede her likevel, selv om døra altså er lukket nå som Kristian ikke er hjemme og kan være "bodyguarden" min. Og i slutten av måneden har jeg endelig fått time hos en hypnotisør, for å få bukt med insektsfobien min. Da skal sommeren nytes da - mer enn noensinne, og det sier ikke lite!

Her er mannen (følg linken) som skal redde mine framtidige somre, og gjøre meg til et mer rolig og harmonisk sommermenneske. På nettsiden sin har han også skrevet om fobier og teknikkene han bruker for å behandle dem.

Jeg må si jeg er veldig spent på om og hvordan dette virker. Kommer jeg ikke til å være redd for veps i det hele tatt lenger? Kommer jeg til å være såpass mye mindre redd at jeg blir til å holde ut med, i det minste? Kanskje jeg blir så uredd at det er fare for at min neste hobby blir birøkting? Eller kommer jeg fremdeles til å være nesten like redd, men i stand til å takle det bedre? Det blir spennende å se. Goodbye vepsefobi, hello sunshine. Jeg skal holde dere oppdatert.

Ha en ny, flott juniuke. Nyt sola og sommeren. Det skal jeg også gjøre, så godt jeg bare kan.




Nå gleder jeg meg til sommerferie og hyttetur, uten vepseangst i år. :) Dette bildet er fra sommerferien på hytta i fjor. Bildet øverst på bloggen er også derfra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar