lørdag 4. september 2010

Vise ord

Som jeg har vært inne på tidligere, blant annet HER , er jeg ikke verdens mest effektive person når det kommer til huslige sysler. Jeg er ikke spesielt glad i å vaske, og lar meg stadig imponere av alle de som er så flinke til å få gjort det man "bør" gjøre. Jeg sier ikke at vi har det rotete og skittent, altså, men jeg skal ikke skryte på meg å alltid ha det strøkent heller.

I dag fikk jeg noen vise ord fra moren til en gammel barndomsvenninne. Facebook er bra sånn. Man har kontakt med så veldig mange ulike mennesker, og noen ganger får man derfor positiv input som man ellers ville gått glipp av. Jeg har vært så utrolig trøtt og sliten de siste dagene, og synes ikke jeg får gjort noen ting. Jeg undret meg nok en gang over hvordan folk får tid til alt mulig, og hvor de får energien fra.

Vise "mor Brit" ga meg da følgende kloke ord som svar på det litt fortvilte spørsmålet mitt:

"Folk får ikke tid til alt mulig. De gjør det de vil, og det kan se ut for deg at det gjør alt mulig fordi du ikke gjør det samme som dem. Dette er interessant. Jeg har fundert over dette. Og hvor får de energien fra? Den kommer når du gjør det du vil. Mange sier jeg er så aktiv. Ja, med det som passer meg. Jeg vasker f.eks. bare en gang i måneden. Toppen. Ikke bruk tid på uvesentlige ting - ting du gjør for å være flink eller tror du "må". Gjør det som gleder deg og andre, dropp resten. Plikter kan glede når du ønsker å gjøre plikter. Ta den tiden du trenger på det du gjør. Slik kan du oppleve at du nyter livet og ikke stresser. Blås i hva andre gjør, gjør det DU synes er viktig."

Dette er så riktig! Tusen takk for disse ordene, Brit. De ga meg noe å tenke på.




Dette kunne jeg godt tenke meg litt av nå, altså. :)
(Bilde fra google)






...eller dette. Dette bildet er fra Egypt-ferien i vinter. Sandete sommertær, salte rødehavsbølger...


Det beste i livet, og det jeg helst ønsker å bruke tiden min på - ikke husvask og vindusskrubbing. :)
(Bildet er fra navnefesten den 24. april.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar