mandag 30. januar 2012

Ord som er usagt

Man kan angre på ting man har gjort eller ikke gjort, og på ting man har sagt. Noen ganger angrer man også på ting man ikke har sagt, og noen ganger er det da dessverre for seint.

I morgen er dagen hvor vi skal ta et siste farvel med Lone. En gang fortalte jeg henne faktisk hvor glad jeg var for å ha henne som bonus-svigermor. Jeg er glad for at jeg fikk gjort det. Likevel føler jeg at det er så mange "takk" jeg aldri fikk sagt.

Takk, Lone, for måten du tok meg imot da jeg kom inn i familien deres. Takk for alle smil. Takk for at du ba meg på "tuppefest" - det betydde mer enn en vanlig fest. Takk for barnepass, for glass med vin, for hyggelige lag og for stille stunder i solsteken på terrassen hjemme hos dere. Takk for at dere feiret jul sammen med oss, og for at du var Emilies bonus-farmor. Jeg ville så gjerne at du skulle like meg, og kanskje nettopp derfor var det så mange ord som aldri ble sagt.

Moralen er: fine ord kan man aldri si for ofte.

Dette fine bildet er tatt av Lones
datter, Siri. Takk for lånet, Siri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar