søndag 22. august 2010

Bursdagsselskap

I dag har vi hatt bursdagsselskap med (deler av) familien, for å feire dagen min, som altså var på mandag. På besøk kom mamma og pappa, farmor og farfar, tante Unni og bestefar. Også var jo mine to kjære her, selvfølgelig - Kristian og Emilie. Her hos oss er det barnet som sitter lengst ved bordet. Emilie satt i stolen sin og sprudlet, spiste og koste seg med fruktsalat og sin helt egen barnevennlige vaffel (uten sukker etc.) lenge etter at vi andre var ferdige med å spise.

Jeg har visst blitt så voksen nå at jeg synes det er hyggelig med sånne familieselskap, og jeg koser meg med å ordne i stand og bake kaker, dekke bord og gjøre det pent. Høydepunktet i forberedelsene er naturligvis å pynte Emilie.

Nå er det kvelden etter en lang, men koselig dag bestående av husvask, Emiliekos- og lek, kakepynting, vaffelsteking, selskap og lekselesing. Nå skal jeg lene meg godt tilbake i sofaen med et glass vin og forberede meg mentalt på en ny uke som studentmamma. Ha en fin avslutning på søndagen, alle sammen.




Vaffelsteking (se, så husmorlig i forkle og greier). 










 Gullungen pyntet og klar for selskap (må bare smake litt på kammen sin først). 










Selskapet samlet rundt bordet. Verdens beste familie. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar