lørdag 7. august 2010

Utsatt drømmedag

Nå er det snart 1 år siden vi forlovet oss. 5 minutter før jeg fylte tretti år, lå jeg på sofaen på hytta - høygravid, varm, sliten og i ganske dårlig form, og var nedfor for at jeg snart ble TRETTI. Akkurat da kom verdens beste kjæresten min og gikk ned på kne og spurte meg om jeg ville gifte meg med han. Gjett om humøret mitt ble litt lettere da. Dermed rakk jeg akkurat å forlove meg mens jeg fremdeles var noen-og-tjue. Det var den aller beste avslutningen på tjueårene jeg kunne fått, og plutselig var det ikke så ille å fylle tretti likevel.



Jeg var alt for hoven i fingrene til at jeg fikk på meg ringen ordentlig, men jeg måtte jo prøve den på likevel. Etterpå fikk ringen henge rundt halsen min helt til Emilie ble født og hendene mine gikk tilbake til normalen.


 

Planen har hele tiden vært at bryllupet skulle stå sommeren 2011, og jeg har valgt meg forlover, og så smått begynt å tenke datoer, lokaler, kjoler, gjester osv. Men i sommer har Kristian og jeg pratet en del om dette, og kommet fram til at vi må utsette bryllupet til jeg er ferdig med studiene. Vi kommer vel ikke til å ha så mye ekstra å rutte med de nærmeste årene, mens jeg studerer og Kristian forsørger oss, og vi har ikke lyst til å gå på sparebluss denne dagen.

Selv om den fornuftige siden av meg forstår at det er en "riktig" avgjørelse vi har tatt, så føles det ganske leit også. For ikke så veldig lenge siden trodde jeg at vi skulle gifte oss neste sommer, og nå skal vi plutselig ikke det. Det er en rar tanke. Plutselig føles det helt bortkastet å se på kjoler og i det hele tatt tenke tanken om bryllup. Det er jo så mange år fram i tid.

Jeg trøster meg med at når dagen endelig kommer, så kan vi få den akkurat sånn vi ønsker. Og i mellomtiden kan vi heller unne oss litt ekstra kos i hverdagen, i stedet for å spinke og spare til en drømmedag som blir bare nesten som drømmen. Og vi har jo hverandre i ventetiden også. Det er den beste trøsten. :)






Den første sommeren :)







____________________________________________________

Det er fortsatt mulig å stemme på Lanoungen 2010 HER. Kanskje vi klarer 400 stemmer også? Tusen takk alle som stemmer på jenta vår. :)
____________________________________________________ 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar