søndag 1. august 2010

Jentehelg

Tidlig i går morges reiste min bedre halvdel til Lillehammer for å være med på bridge-NM. Emilie og jeg har derfor jentelanghelg alene. Til tross for at gullet er plaget av to nye tenner som er på vei, koser vi oss masse. Hun har fryktelig hovne gommer, bittelitt feber, og er litt vanskeligere å legge enn vanlig, men ellers er hun akkurat like blid og glad som hun pleier. Tøffingen til mammaen sin.

Lørdag formiddag dro mamma og jeg til Gamlebyen i Fredrikstad, hvor det var marked med mange boder og ganske mye folk. Det var masse fint å se på, men blåste en del (pluss at undertegnede ble plaget av vepsen), så vi ble ikke på markedet så lenge. Men vi kjøpte en nydelig kjole til Emilie, som er laget av ei søt dame som heter Brita. Hvis du er på facebook, kan du lese mer og se bilder av de fine kjolene hennes HER. Etter markedet gikk vi på Peppes i Gamlebyen og spiste. Det var en koselig, liten utflukt.

Fra i går til i dag hadde jeg "spontant besøk" av ei venninne jeg ikke har sett på 7 år - tilbake i de glade Oslo-dager. Hun kom med toget på ettermiddagen, og tok toget tilbake igjen i dag. Reker, hvitvin, ei vanligvis så flink Emilie som våknet nesten hver time natta gjennom, en del skravling, sjokolade og potetgull. I dag kom den eldste niesa mi, Ida, på besøk også. Det var veldig koselig, for jeg har ikke sett henne i hele sommer.

Nå er det søndagskveld, og stille og rolig i stua. Det er deilig å være litt alene, jeg har alltid hatt behov for litt alenetid i ny og ne. Jeg kan se på hva jeg vil på TV (eller la vær å ha på TV i det hele tatt), høre på den musikken jeg vil, sitte i den største sofaen, og sove på tvers i senga. Men jeg kjenner at det skal bli veldig godt å få hjem kjæresten min i morgen kveld likevel. Det er ikke SÅ viktig for meg å sove på tvers i senga, kjenner jeg. :)

Mens jeg venter på å få han hjem, følger jeg spent med på resultatoppdateringene på nett. Nå er de ferdige å spille for i kveld, og er ute og spiser og lader opp til en ny, lang bridgedag i morgen. Lykke til, Kristian og Cato. Jeg heier på dere. :D




Den fine ullkjolen vi kjøpte på markedet i Gamlebyen.









Mitt bustete tanntroll synes at agurk er veldig godt å gnage på. Men hun deler gjerne med seg. "Vil du smake også, mamma?"





____________________________________________________

Jeg trodde at avstemningen var over 31. juli, men det er visst fremdeles mulig å stemme på Lanoungen 2010 HER. Tenk om vi klarer å runde 300 stemmer før avstemningen er ferdig? Tusen takk igjen til alle som stemmer. :)
____________________________________________________ 
 

1 kommentar:

  1. Tusen takk for meg Tonje, det var veldig godt å se deg igjen, og veldig koselig å være på besøk :) Håper ikke det blir 7 år til neste gang vi sees.
    Klem fra bøtteknott ;)

    SvarSlett