onsdag 21. juli 2010

Knallavslutning på ferien

Løkholmenferien vår ble avsluttet på den beste måten - med masse hyggelig besøk og gode venner.

Mandagen den siste uka våknet Kristian til en hyggelig melding på telefonen fra noen venner som lå med seilbåt like ved, og lurte på om vi tilfeldigvis var på hytta og hadde lyst på frokostbesøk. Det syntes vi var kjempehyggelig. Sist vi var sammen med dem, var også på Løkholmen, påsken 2009. Den gang lå lille Emilie i magen min, og var fremdeles bare en bitteliten kul, og det viste seg at de også hadde en liten på vei - noe de akkurat hadde funnet ut selv. Denne mandagen møttes de to "spirene" for første gang. Det er temmelig nøyaktig 3 mnd mellom dem. Veldig koselig og overraskende besøk, som vi satte stor pris på. :)

Tirsdag kveld hadde vi hurrabesøk fra søssa mi og svoger Thor, som hadde søkt nødhavn på Stensvik i tordenværet kvelden før. Da spiste vi pizza fra den nye restauranten på Løkholmen, og spilte Fantasi til langt uti de små timer. Noen var kanskje mer slitne enn andre onsdags morgen, Thor?

Så var det onsdag, og duket for kjempekoselig besøk fra "storbyen" (altså Fredrikstad). Da var det søteste Merete mi, Raymond og lille, herlige Josefine som kom på besøk. Det var like hyggelig som alltid, og jeg tror vi begynner å ane at småjentene våre kanskje kan bli gode venninner og leke fint sammen - når de bare forstår konseptet leking litt bedre. Alt etter planen. Ikke sant, Merete?

Torsdag lurte jeg meg en tur til byen på morgenen, mens Kristian fortsatt sov. Mamma og pappa var hjemme igjen fra bobilferie i Danmark, og vi hadde jo et par søndagsfrokoster å ta igjen. Dermed var det duket for søndagsfrokost hos mamma og pappa - midt på en torsdag. (Tro det eller ei, men på vei tilbake til hytta kjørte jeg faktisk feil da jeg prøvde å unngå stillestående kø mot Nordby, og jeg endte opp tilbake i Norge igjen. Det er en feil jeg mener det står stor respekt av. Ære være ammetåka!)

Fredag var det herlig vær, og vi solte oss og koste oss på hytta alene, mens vi ladet opp til kongelig besøk på lørdag. Da kom nemlig Stine, Atle og godjentene på besøk. Vi koste oss med mat, god drikke, snille barn og Alias. Jeg velger å ikke si noe om hvem som vant. (Det er ikke så viktig, Kristian - hører du det?)

Menyen uka gjennom (ja, bortsett fra pizzaen på tirsdag kveld, altså): Grille, grille, grille, grill. Som seg hør og bør en deilig ferieuke på hytta. Enten det er sol eller regn, storm eller stille. Fisk eller kjøtt. Grilling er ferie.

Tusen takk for lånet av hytta, nesten fire uker til ende, mamma og pappa. Vi "passer" den gjerne for dere igjen en annen gang.

Søndag pakket og vasket vi oss ut av hytta, og så bar det tilbake til hverdagen og rekkehuset. Det var litt deilig å komme hjem også. Sove i egen seng og alt det der. Men allerede nå drømmer jeg om en tur til Gol når Kristian skal ha friuke til uka. Vi får se hva jeg klarer å lure han med på.




Solbrillefin :)




 




Solbrillefin 2 - pappaen er tøffest på hele Løkis med Emilies solbriller :)




 

Emilie storkoste seg i huska under hytta.









Ferien ble avsluttet med bursdagsfeiring for mamma. <3 Her har vi funnet fram gyngehesten som jeg ELSKET da jeg var liten. Den falt i smak hos Emilie også.







_____________________________________________________
Nå nærmer det seg slutten på Lanoungen. Husk at du fremdeles kan stemme på min lille lykke HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar