torsdag 5. mai 2011

Barnerommet

Ikke har vi mye penger å bruke på dyre, fancy interiørting. Ei heller er jeg noe særlig kreativ, slik at jeg kan lage fine hjemmelagde ting. Emilie sitt barnerom har derfor vært litt "sjelløst" og upersonlig.

I dag bestemte vi oss for å gjøre noe med det. Emilies gamle krypeteppe ble til et fint veggteppe. Den gamle (egentlig ganske stygge) bokhylla gjør seg fint som "bamsehjem" og en wall sticker vi vant fra TrendyKunst er klistret opp over senga (ikke spesielt vellykket på malt strietapet, men den henger nå på plass i hvert fall) - "Always kiss me goodnight". Det slitte, velbrukte stellebordet kastet vi, og erstattet det med en hvit kommode, som har stått på gjesterommet.

Ikke veldig originalt og nyskapende altså, men jeg er fornøyd, og Emilie var strålende fornøyd. At hun er fornøyd er jo det aller viktigste.

Her er det til og med bamser og dokker fra
Kristian og jeg var barn. Og ganske mye fra
nyere tider, selvfølgelig.
Krypeteppet er hengt opp på veggen, og
stellebordet erstattet med en hvit kommode. Over
stellebordet henger et koselig bilde som Emilie fikk av
"farfar" da hun var nesten helt ny i verden.
Fantorangen, dokka og Hello Kitty er klare
for trilletur.
Senga til lille lykke med prinsessebilde og
"always kiss me goodnight" hengende
over sengen.
Mine gamle porselensdokker fikk
plass på den høye kommoden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar