mandag 2. mai 2011

Du vet du er sliten når du...

... står med koppen i den ene hånda, og heller kaffe på tallerkenen med den andre.

... blir rørt til krokodilletårer av hyggelige meldinger og lykkeønskninger fra venner.

... tenker at tre måneder sommerferie er akkurat passe tid å hente seg inn igjen på.

... setter på alarm på telefonen for å huske å hente barnet i barnehagen.

... i fullt alvor spør kjæresten om han har vært i kaffekoppen når du venter på posten (kanskje jeg tenkte at det var post i koppen, ettersom kaffen havnet helt andre steder).

... skal synge nattasang for barnet ditt, og oppdager etter ganske lang stund at du står der helt stille og glemmer å synge (mens ungen på sin side egentlig bare er fornøyd med at det ble ekstra mye kiling denne kvelden, selv om sangen lot vente på seg).

Og sist, men ikke minst - når du...
... plutselig presterer å glemme noe så elementært som at K'(x) = A(x) vil gi samme resultat som A'(x) = 0, og dessuten ofte er mye lettere å regne ut.

Med dette innser jeg at det er på tide å pakke sammen bøkene. Hvis morgendagen går bra, kan allting gå bra.

Dette kaoset skal nå ryddes bort, og er jeg
heldig (flink?) slipper jeg å finne det fram igjen i
løpet av sommeren...

2 kommentarer:

  1. Lykke til i dag Tonje! Og uansett hvordan det går, så har du gjort ditt beste og du fortjener virkelig en fin og lang sommerferie! Lykkeønskninger fra Marit.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det. :) Nå gjenstår bare én eksamen før lang sommerferie, og den er jeg ikke så bekymret for. Den skal nok gå bra. :)

    SvarSlett