tirsdag 3. mai 2011

Endelig kvalitetstid...

Etter noen hektiske dager, hvor jeg knapt har sett Emilie bortsett fra til frokost og kvelds, hadde jeg endelig lesefri hele ettermiddagen i dag. Det trengte vi begge to, og Emilie satte tydelig pris på litt kvalitetstid. Hun slapp omtrent ikke hånda mi i ett sekund, og ville bare sitte på fanget og lese bøker, synge sanger og kose. Vi har altså hatt en skikkelig koseettermiddag.

Nå er lille Lykke i seng. Hun ligger riktignok fremdeles og roper at jeg skal komme og synge "boff" en gang til, så det blir nok enda en nattasang før det blir helt stille. Jeg er litt spent på hvor mye lenger jeg orker å holde meg oppe i dag selv. Jeg må si det skal bli godt med et par dager lesefri før jeg setter i gang forberedelsene til vårens tredje og siste eksamen, som er den 16. mai.

Trollmors vuggesang
(Margit Holmberg)


Når trollmor har lagt sine elleve små troll,
og bundet dem fast i halen,
da synger hun sakte for elleve små troll
de vakreste ord hun kjenner.
Ho-aiaiaiai boff, 
ho-aiaiaiai-boff,
ho-aiaiaiai boff-boff,
ho-aiaiaiai boff.


Ho-aiaiaiai boff-boff!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar